måndag, november 12, 2007

Thomas Denver Johnsson



En gång i tiden var jag kung. Bokstavligen talat. Jag var Kung i Spraydios Nashville-rum. På Spraydios radiokanal Nashville kunde man lyssna på singer-songwriter och alt.country och inte bara det, man kunde önska sig egna låtar. Jag hamnade en kort period som nummer ett på Nashvilles lista över personer som önskat låtar. Jag lyssnade nästan bara på Thomas Denver Johnsson, Will Oldham och en låt - bara en - med Dunger. Men jag lyssnade så mycket på Denver Johnsson och Oldham att jag var den som önskat mest låtar någonsin i Nashville. Med denna prestation följde Spraydio-epitetet "Kungen". Nu lyssnar jag aldrig på Nashville-rummet, som idag urartat till country&western-orgier: Garth Brook och skit.

Men jag lyssnar gärna på Thomas Denver Johnsson fortfarande, så här fem år senare. Thomas är en av Sveriges bästa artister i singer&songwriter-traditionen. En röst som gjord för musik på vägarna med överlag starka melodier. Thomas mejlade mig nyligen och påminde mig om att han gjort en ny skiva. The Lake Acts Like an Ocean. Det hade jag missat och jag är glad att jag uppmärksammades på den. Den är asbra. Köp den. Ni ser ovan hur den ser ut. Där ser ni även vad jag tror kan vara Thomas alldeles egen tumme.

Köp den här: http://www.thomasdenver.com/order.htm

Inga kommentarer: