tisdag, mars 06, 2007

Ost- och gökursland

Nu har jag skrivit om musik på denna blogg i ungefär ett år och jag har nästan bara skrivit om bra musik, ser jag när jag går bakåt. Det gör mig glad att se att jag inte slösat min tid på att skriva om skitmusik, musik som jag retar mig på. Det kan ha att göra med att jag slutat lyssna på vanlig radio för många år sedan. Eftersom jag aldrig lyssnar på vare sig reklamradio eller SR så hör jag i princip inte någon dålig musik. Inte bara det, jag slipper även Pontus Enhörning. Idel fördelar.

Men i vissa fall når även Det Usla mina öron. Som i det här fallet med Schweiz bidrag till Melodifestivalen. Det kan vara det allra vidrigaste jag hört sedan jag hörde en låt med HIM för sju år sedan när jag bodde i Tyskland. Eller, för resten. Det här är ännu värre. Vad är det för samhälle som producerar sådana här saker? Det måste man fråga sig.

Inga kommentarer: