onsdag, april 25, 2007

Aqueduct: Hardcore Days and Softcore Nights

Häromdagen satt jag på tågresor tvärs genom Sverige och tillbaka och tänkte att jag äntligen skulle lyssna på "nya" Modest Mouse-skivan, ordentligt lyssna på den. Men ju mer jag lyssnade på den desto mindre intresserad blev jag. Dashboard är fantastisk men annars så kändes mycket ganska ointressant. Den edge som MM brukade ha känns bortblåst. Pffsstt.

På samma tema: Aqueduct har också kommit med en ny skiva i år. Jag har inte hört den än och recensionerna har varit sådär. Istället för MM så lyssnade jag i vilket fall på Aqueducts förra skiva - I Sold Gold från 2005 - några gånger till, medan Arboga och Enköping strök förbi det perifera seendet. I Sold Gold är inte fulländad på något sätt (omslaget är helt hemskt) men den innehåller en del, varning: oacceptabel vits coming up, guldkorn. Här är några videosar från den. Bäst på skivan är låten Growing up with GnR som är precis så bra som titeln indikerar. Den hittar jag ingen video till men låten finns längst ned, tillsammans med två nyare spår.



Aqueduct (mp3): Growing up with GnR / Living a Lie (från nya skivan) / As You Wish

Inga kommentarer: