tisdag, april 10, 2007

Kids on TV


Jag sjunker allt djupare ned i mitt discopunkmissbruk. I år har jag överlägset mest lyssnat på Crystal Castles (vars låt She Fell Out jag hört mer än vinjetten till Sportspegeln, tror jag). Glass Candy är inte bara ögon- utan även örongodis och Iko, Iko har snurrat (surrat) hur mycket som helst, den skrala sången till trots. Och i går snöade jag in på Kids on TV, förband till Ladytron på Debaser Medis.

Kids on TV gör en osannolik performance-show med synkad breakdance, filmsekvenser med dansande afrobrudar som visar brösten och smink som King Diamond - iklädda handmålade tangas (som gick att köpa vid merch där en sympatisk reklamare från Toronto stod och sippade gratisbira och konverserade besökarna). Musikaliskt är det ett skränigt och gastigt larm med white-boy-rap, dryga beats, ylande gitarrer och basgångar som kan få Göran Persson att dansa. Allt känns queer som fan och hälften av låtarna handlar inte-så-subtilt om att "suga kuk" (smaka på låttitlar som "Cockwolves"). Men det svänger och är riktigt, riktigt kul. Banne mig den roligaste konsert jag varit på sedan, tja, muren föll.

Skivan du ser omslaget till ovan släpps snart på Chicks on Speed Records men redan nu kan du njuta (?) av denna video till Breakdance Hunx, och under det några länkar för dig som vill utforska Gay-Torontos Finest på djupet.



Kids on TV: Myspace
Texten till Breakdance Hunx följer nedan för dig som vill sjunga med.
- I'm gonna tell my friends about you.
- What do you mean by that? What friends?
- I have friends, and they have money.
- What does money have to do with anything?
- Certainly you must realize that you have a market value.
- Market?
- Yeah, a little blonde who breakdances and sucks cock.
- I see.
- We can make five grand a week easy off your ass, baby
- You think so?
- I know so.
- You think so?
- I know so.
- You think so?
- I know so?
- You think so?!
- I know so!

Inga kommentarer: