måndag, januari 22, 2007

The Knife: Pass this on

På träningslägret är allt strejtare än Kjell Bergqvist och inte en svettig designertröja i sikte och alla idrottsledarna går och lägger sig i våningssängarna. Så börjar det drypa hormoner från bastuväggarna. Och all öl har tagit slut och Slitz slängs under soffan och någon sätter på The Knifes Pass This On. Plötsligt säger höjdhopparen "Jag tror jag har litet melonlikör här", och spjutkastaren "Ska vi kolla in de nya tävlingsshortsen" och stavhopparen viskar i ditt öra "Jag har ett nytt hårbalsam - ska vi dansa?" och innan du vet ordet av studerar du insidan av en adonisliknande 400-meterslöpares vaxade lår.

The Knifes Pass This On är ett motgift mot homofobi och intolerans. Pure Gender Bender Classic.

1 kommentar:

BK Templet sa...

Hahaha...Bra skrivet! Jag önskar att "Pass this on" spelades i alla omklädningsrum i hela sverige, eller varför inte hela världen?! Nej, nu är jag naiv igen... förlåt!