tisdag, januari 09, 2007

Zen


Jag har köpt en ny mp3-spelare. Eller, det är egentligen en veritabel multimediaspelare men den används väl mest till mp3. Creative Zen heter den. Den suger i sig 30 gb som vore det rom och cola och är rosa och snygg. Nu, tänkte jag, skall jag äntligen lyssna på de skivor från senaste halvåret som jag inte lyssnat tillräckligt på. Hitta nya saker. Kanske ge Grizzly Bear en chans till. Nu skall upptäckas Nya Stora Saker.

Istället har jag naturligtvis ägnat tre dagar åt att lyssna på den gamla skivan med Arcade Fire. Plus ca change, eller vafan man nu säger. Men snart kanske jag får en ny skiva att obsessa kring i pinsamt många år: Arcade Fires nya, Neon Bible, kommer senare i vår och hajpas som Stone Roses uppföljare. Det är kanske en tråkig jämförelse kanske eftersom Roses andra skiva sög, men den var hett anteciperad innan den kom. Jaja. Vi får väl se.

De teasers som släppts lovar gott i alla fall. De goda människorna på Let's Pretend We're Bunny Rabbits är beredda att begå de möjligen brottsliga gärningar som jag inte vågar göra och har spridit dessa mp3.or, från det kommande Arcade Fire-albumet. It's awesome. Klicka nedan.

Black Mirror
Black Wave/Bad Vibrations

2 kommentarer:

Johan sa...

Hehe. Tekniskt sett är vi nog inte mer brottslingar än du eftersom vi bara gör folk uppmärksamma på var man kan ladda ner låtarna, vi har inte laddat upp dem själva. Håller förresten med dig om att det låter väldigt fint om de nya låtarna.

Mårten Schultz sa...

Aha, jag trodde att det var ni som uploadat. Ja, då simmar vi ju i samma båt - som Refaat sade.