måndag, januari 15, 2007

The Glaciers

Men? Varför har jag inte hört det här tidigare? Det är nackdelen med kryosömn som säljarna aldrig nämner: Man missar så mycket medan man ligger nedfryst. Den här gången missade jag ett fantastiskt skivsläpp från The Glaciers. Och att Carolina Gylling skall sälja sina bröst för att mata svultna barn i Rwanda. Som jag sade, man missar mycket.

The Glaciers gör altcountry åt indiehållet och det låter alldeles underbart. Skivan gavs ut för några månader sedan på Eskimo Kisses Records (haha, ser ni, det är inte bara jag som överdriver mina metaforer: eskimåer och glaciärer...). Medlemmar som är alumni från The Mendoza Line och Hem. Sånger som är mer country än alt.

Bara för er har jag satt ihop en liten Glaciers-playlist från imeem. Den ligger nedan. Tryck på den gröna knappen. Gör det! Kom igen, gör det!

The Glaciers (My Space)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej igen

För att du lättare ska kunna se svaret på ditt svar så skriver jag under den här artikeln istället.

Nästa gång, alltså lördag 10 februari så har vi ingen mindre (hehe) än The Tallest Man On Earth live. Leksands store son. Du bara måste gå in på hans myspace och lyssna. Kommer bli så bra. Vi är så glada över att han spelar hos oss!

http://www.myspace.com/thetallestmanonearth

/Jimmy

Anonym sa...

grymt, jimmy! Skriver in det i kalendern.

/Mårten